Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Citat:
Originally posted by -MrWize@Apr 25 2009, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
|
Beror nog på att man har en httpmodul i applikationen, eller liknande, som fångar upp anropen istället för en isapi_rewrite med .htaccess
/Patrik Berggren
|
Vad jag har förstått så är det en blandning mellan att jag kör urlrewrite.net och mappat wildcard i script mappings. Tar jag bort wildcard-mappningen så blir det inget default.aspx i slutet av domänen men därmed slutar urlrewrite att fungera.
.htaccsess vet jag inget om, det är en php-grejj.
Tror du att denna ompekning har något med bestraffningen att göra?
|
.htaccess behöver inte vara en "php grej" ... jag kör det med Classic ASP och ASP.NET på en windows-server.
Jag tror inte det handlar om någon "bestraffning". Det är bara att rida ut stormen. Har siten legat med endast en "sida" och sedan lanserar man en fullt färdig site så händer det saker som google reagerar på. Helt naturligt. Blir fler sidor och internlänkninen ökar markant från en dag till en annan.
Bestraffningar sker endast om man gjort t ex något extremt vad gäller länktillväxten, off-page, cloaking eller annat.
Hur länge sedan var det som du lanserade siten? 1 vecka sedan? Tror du kommer få vänta någon vecka till och du kommer få se siten pendla rätt kraftigt de närmaste veckorna innan allt stabiliseras. Det hände för min
www.1vagslankar.net. Ena dagen inte med i indexet, andra på bra placeringar, nästa helt borta för att vara borta en vecka. Nu kryper den sakta men säkert uppåt. Tar 2 - 3 placeringar ena dagen, faller tillbaka 1 placering dagen efter, sedan ligger den stilla, uppåt och nedåt, stilla ...
Då finns det endast en enda sida, inga länkar har lagts till förutom i forumen, i mina signaturer etc.
Så, du får ta det lite lugnt och låta tiden ha sin gång. I SEO sammanhang kan man inte vara för snabb. Det gäller att kunna vänta på resultaten. ibland i flera veckor och ibland flera månader.
/Patrik Berggren