Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-24, 15:28 #15
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Originally posted by -fredrikn@Apr 24 2009, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av Lime
Bilstolsryggsäcken har jag sett ganska länge här i Göteborg i ett skyltfönster bredvid mitt lokala bageri och varit nyfiken på varför den inte syns mer på stan. Visste inte att den var såpass ny på marknaden. Kan nog bli en hit.
Förstår inte varför barnen ska gå och släpa runt på bilbarnstolen? Varför inte bara låta den vara i bilen. Kan väl ändå inte vara såå ofta som barnen hamnar i en hyrbil utan att man kan flytta den från den vanliga bilen? Nåja, uppfinningen i sig är säkert bra även om användningsområdet verkar begränsat...

Tittade tillsammans med min sambo och hennes syster, och de såg en helt annan målgrupp, som entreprenören själv verkade ha missat (och jag också).

Skilsmässobarn!
De får ha sin bekväma barnstol hela tiden, och samma ryggsäck oavsett om de är hos mamma eller hos pappa.
Ja, hon kunde varit tydligare exakt vilka som ska köpa bilstolsryggsäcken och varför. Det var inte helt glasklart och drakarna frågade inte så mycket om det heller.

Jag kan tänka mig att många barn skjutsas till aktiviteter och då försöker nog föräldrarna turas om att köra. Då är det ju fiffigt om det två barnen man ska skjutsa kommer med var sin kudde och prylar i ett paket? Det egna barnets kudde sitter väl på plats jämt. Sedan är det när mormor, farmor och annan släkt ska hämta, skjutsa osv. Så även skilsmässobarn som du skriver. Utlandsresor var de inne på lite, när man ska hyra bil utomlands är det i vissa länder hopplöst att veta om det finns kudde när man kommer fram och om den är ok.
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat