Citat:
Originally posted by kalasboll@Apr 24 2009, 12:22
Det som, i min vänskapskrets i alla fall, väckt mest rabalder är att man kan knyta Thomas Nordström till både Wadsted och Pontén, och att det även ska ha varit Nordström som beviljade razzian i serverhallen för snart tre år sedan.Han upplevs helt enkelt ha för starka kopplingar till åklagarsidan.
Om det nu är stämmer eller ej vet jag inte.
|
Det som väckt mest rabalder i min vänskapskrets är att man kan knyta Peter Ahltin till bl.a. dömda (och "erkända") brottslingar som Helge Fossmo och Mijailo Mijailovic....
Sverige är ju ett litet land, vi har 53 tingsrätter, så jag tycker att det är underligt att någon förvånas över att en domare med en specialkompetens har agerat just domare i mål rörandes denna specialkompetens...
Nu är juridik och domstolar/rättsväsendet på intet sätt något jag är speciellt insatt i, men jag gissar att dessa "kopplingar" går att hitta i ett relativt stort antal avgjorda domar inom olika områden...det som ÄR intressant är ju vad man menar med "knyta till", och med dessa enligt mig lågt ställda krav så lägger vi krokben för oss själva...