Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-14, 15:37 #9
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Detta är den andra tråden på kort tid där det klagas på TD's låga betalning.

Det är väl ändå inte TD som ska anklagas för detta! Det är ju företagen som annonserar som sätter upp reglerna! Vissa betalar för besökare, vissa för avslut och vissa har andra idéer. tele2 kan du t.ex. få betalt bara personen har SETT bannern på din sida men inte klickat på den och sedan köper produkten. Adlibirs betalar för första avslut. Bokus betalar för alla avslut. Vissa företag betalar upp till 2.50/klick, andra 5 öre. Vissa betalar 3% för avslut, andra 130 kr. Är man missnöjd med summorna får man kontakta företagen direkt eller låta bli lägga upp annonser.

Om man presterar bra blir man ofta uppgraderad som jag blivit på vissa program. Efter segementändringen får jag så mycket betalt från vissa att man undrar om dom inte går back på provisionen.

Annars vad gäller banners så är grundregeln idag att folk inte klickar på banners. Hur dj*vla snygga, fina, snurriga, flashiga och intressanta dom än är. Textlänkar á la Google-modellen ger ofta bättre click-ratio.

Och sist men inte minst ska man ha annonser som håller sig till samma ämne/innehåll som hemsida. Att lägga upp resebyrå-länkar (som ger 130 kr/provision) är ganska meningslöst på en spelsida, precis som det är meningslöst att lägga upp bredbands-reklam på en resesida.

Man måste testa sig fram. Jag expereminterade i flera år innan jag fann min modell i sommras som jag var nölj med intäkterna.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat