Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-14, 13:37 #8
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by Helena@Nov 14 2004, 12:57
Citat:
Är det inte så att NU Names inte kan svenska över huvud taget? Sidans översättning är ju inte ens gjord av dom själva, har varit i kontakt med deras support ett flertal gånger och då var det ingen tal om svenska, knappt engelska heller.
.NU Domains (Nunames) huvudkontor ligger i Boston i USA och de flesta som jobbar där är amerikaner. Jag har översatt stora delar av deras hemsida till svenska och även en del svenska mail som de får (har dock avsagt mig det jobbet pga. tidsbrist).

Numera jobbar Per Darnell, tidigare VD för NIC-SE, för Nunames och säkert finns det någon fler som kan svenska. Om inte annat har de ju återförsäljare här i Sverige.

I övrigt håller jag med om det där med avgifterna. Det är inte rimligt att ta betalt för t.ex. ompekning av domäner. Dock tror jag att du (Maccke) skulle lyckas bättre med att få dem att lyssna om du hade formulerat dig lite trevligare...

~ Helena
Tjena Helena! Vad jag förstår så har de underavdelningar i Sverige och Tyskland bl a, medan huvudkontoret - el där de samlar all data och sånt - finns i Boston. Kanske lite klantigt av mig att skriva på svenska, men det kommer nog fram ändå. Det lär ju vidarebefodras till rätt person så, no worris. Skickade för den delen till flera olika personer inom .NU så det kommer läsas. Ibland kan det faktiskt vara bra att vara lite fräck/otrevlig - då kanske de vaknar Massa snälla, små födmjuka floskelkommentarer lär ju inte få dem att lyssna. Äger själv bara EN .NU så bryr mig inte så jättemycket. Tycker bara det är synd att dem ska vara så överdrivet kapitalstinna, fattar de inte att folk bara inte vill ha med dem att göra?
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat