Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-23, 11:13 #233
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by danielos@Apr 23 2009, 10:38
Samt hade det inte varit bättre med en domare som var medlem i en fotbollsklubb, modellbyggarklubb samt i en förening för jurdiska frågor inom ekonomi, eller vad som helst annat?
Nej det tycker jag verkligen inte (även om jag inte på något sätt menar att sådana medlemskap skulle ligga honom i fatet).

Jag ser mycket hellre att han (eller valfri domare) har ett intresse för och kunskaper i dom frågor han fattar beslut om, sen är det SJÄLVKLART så att man inte får ha direkta kopplingar, eller vara i någon typ av beroendeställning till någon av parterna i målet, men det är det ju faktiskt ingen som påstår här (utan det jäv som påpekas är ju just delikatessjäv). Och är han och Pontén båda medlemmar i Hammarby så gissar jag att samma jäv föreligger där, om det nu är medlemsskapet som sådant som ligger till grund för...

Det är ju bara gå till sig själv, hur skaffar man sig dom kunskaper och referenser man har, jo genom erfarenhet, oavsett om det är föreningsarbete, konferenser, jobb osv. osv....det du efterfrågar är ju i princip MINDRE erfarenhet inom aktuellt område...(och jag tror som sagt att jag kan hitta 10 inlägg iaf där man påpekar just bristande kunskaper hos rätten bara på det här forumet)..men menar man att dessa erfarenheter och denna kunskap inte får lämna några "spår" efter sig...eller tycker man bara det är jobbigt med kunskap som har gett andra människor en annan åsikt än ens egen...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat