Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-14, 12:05 #8
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Spindel@Nov 14 2004, 00:10
Mats: Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. Anledningen till att vi bojkottar TD är inte för att vi inte blir rika, utan för att TD är inte så lönsamt. Att vi bara får max 3% av en såld produkt (via vår annons) är riktigt dåligt betalt. Inte nog med att vi ger gratis-reklam, är produkterna som företaget säljer inte intressanta så tjänar vi inget på det. För att ta ett exempel, Tele2 är ju med på vår sida genom TD. Jag kan nästan lova dig att de som besöker vår sida absolut inte vill ha Tele2, utan istället är det BBB (Bredbandsbolaget) som lockar. Alltså gör vi gratis-reklam för Tele2, även om att våra besökare iaf får se Tele2´s loggo på vår sida och kanske lägger det på minnet.

Varför vi föredrar exponeringar, eller antal klick, är för att huvudsaken till att man annonserar på en sida är ju för att marknadsföra sig (och självklart för att sälja sin produkt). Säg såhär, skulle du gått med på om t.ex. SAAB skulle annonsera på din sida och du får 3% av bilens kostnad? Du skulle ju tjäna mycket, men sedan är ju frågan vem som köper en bil över internet...
Ska jag vara riktigt ärlig så ställer jag mig frågan varför du rotar i detta nu? Din sida har väldigt lite besökare för att något företag skulle nappa på att annonsera. Hade jag varit du hade jag förökt köra reklamfritt vilket uppskattas av besökarna och att du sedan lägger all tid på att ha ett uppdaterat innehåll på din hemsida. Även om du skulle lyckas få tag i ett företag som är intresserade av att annonsera så kommer detta heller inte ge några större inkomster.

Men visst det är inte fel att planera inför framtiden, men lägg inte för mycket kraft på det i dagsläget.

Jag håller med att det är uselt betalt via Tradedoubler.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat