Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-23, 10:21 #1
peterbf peterbf är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
peterbf peterbf är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
Zupp fellas!

Bygger ett litet community i testsyfte. För att öka antalet medlemmar vill jag ha ett relativt avancerat (?) rekryteringssystem. Jag undrar bara om ni kunde kasta mig i rätt riktning logiskt sätt. Så jag bygger upp det på ett korrekt och så effektivit sätt som möjligt.

Det fungerar som följer:

Micke får en länk av hans polare Danne med ett unikt ID som indikerar att det är Micke som rekryterat Danne. För detta erhåller Micke +2 poäng (en databaskolumn: _Points). Nu kommer det svåra, om Danne sedan rekryterar en av hans polare så ska Micke (som startade cirkeln) få +1 poäng medans Danne får +2 poäng. Sedan ska detta fortsätta i all evighet, den som skickat själva länken får alltid +2 poäng, medans de tidigare medlemmarna i cirkeln får +1 poäng. Detta för att uppmana medlemmar att rekrytera.

Detta kommer sparas i en databas sam en XML-fil som skapas på nytt varje gång nån rekryteras (skriver över den gamla - alltid samma namn på xml:en), i XML:en bör ju dessa "relationer" kopplas ihop så man kan göra nåt snyggt i flash senare. Typ en rekryterings-karta.

Jag använder ASP.NET 3.5 C# Web Forms.

Logiskt sätt, hur bör jag bygga upp detta?
peterbf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat