Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-22, 23:13 #33
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
bird200 bird200 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Mickee@Apr 22 2009, 21:32
kul diskussion, det här programmet som det pratas om att skolorna använder, gör detta en live sökning på någon sökmotor eller hur fungerar det?
Ett av programmen är "Urkund".

Elever skickar in sina uppsatser till sin lärare som sedan kör dem genom urkund. När en elev åker fast för fusk upprättas en rapport och läraren kan sedan klicka sig till vilka hemsidor eleven stulit information från, och jag kan i min statistik se varje gång någon klickar till min sajt bla från Urkund. Så här ser Urkunds demo ut:

http://a2.urkund.se/view/910867-491406-764390

I mitt fall är alltså Urkund den största inlänkaren (i antal länkar räknat) till min sajt vilket gör mig något irriterad eftersom för varje inlänk finns det en som stulit material från min sajt ordagrant (inlänkarna hjälper inte i Googles sökmotor eftersom de är dolda och tur är väl det annars hade kanske min sajt klassats som duplicate kontent eftersom det vid det här laget finns en stor bunt lagrade uppsatser på urkund med mitt material kopierat rakt av).

Det är helt enkelt en himla massa lärare som besöker min hemsida genom urkund ...

När det sker en gång i veckan blir man efter ett tag trött och undrar vad som egentligen pågår i den svenska skolan. Mörkertalet är nog enormt :huh: För varje elev som åker fast är det nog tio andra som inte gör det.

Man får väl se det roliga i eländet eftersom ens besökarantal har ökat något från alla lärare som kommer in på sajten via Urkund.

Det är väl mest synd om alla elever som inte kan lära sig att göra sina egna skolarbeten och måste fuska, har kommit fram till att det inte är någon ide att kräva ekonomisk ersättning för stölderna. Det är bara till att luta sig tillbaka och se inlänkarna från Urkund växa för varje månad som går och veta att i alla fall några åker fast
bird200 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat