 |
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
|
Jag brukar inte makulera fakturorna innan varorna kommit i retur. Å andra sidan hämtar vi returer oftare vilket innebär att fakturan makuleras bara någon dag efter att kunden returnerat varan. Det är ju ett glapp på några dagar innan Kreditor skickar påminnelsen så det brukar fungera.
Ett större problem är då när paketet ligger outhämtat hos Posten i en månad. Jag tror att det är när en del kunder får påminnelsen som de inser att de inte bara kan strunta i sin order och då hör av sig till oss för att returnera varorna.
Andelen köp mot faktura är ganska liten hos oss så det handlar inte om makulering av många fakturor i veckan som det verkar göra för dig, Gustav.
Detta måste ju vara ett generellt problem för samtliga Kreditors kunder med samma köpvillkor. Vore det inte fint med en liten frysningsfunktion hos Kreditor där man markerade fakturor som troligtvis makuleras inom några dagar på grund av att kunden meddelat att returen var på väg. När dagarna hade gått utan att returen kommit så kunde ju påminnelsen skickas ut. 3 dagar hit eller dit på den lilla andel returerna ändå utgör borde väl inte spela så stor roll?
|