Citat:
Originally posted by gummianka@Apr 22 2009, 17:31
som sagt, rolig diskussion....
Jag menar (precis som säkert alla andra) inte på något sätt att det som eleverna gör är rätt, och som alla inser som är i skolåldern + åtminstone 5 år så är dom själva dom största förlorarna...
Men idén bakom siten är alltså att dra besökare, och då har du annonser som ger vissa intäkter, och eftersom du inte har någon produkt att sälja så vill du alltså bötfälla dina besökare istället, hur menar du att det skulle kunna främja dina affärer ?
Jag tycker helt ärligt och frankt (med all respekt för forumets alla medlemmar dock) att du är löjlig. Rent sakligt har du ju absolut INGENTING att gå på, jag tvivlar på att skolorna lämnar ut namn på sina elever ens om dom upptäcker den här typen av fusk, så resultatet av det du tänker göra är att du bara kommer att framstå som löjlig och småaktig, lägg ner Som sagt, du har inte en produkt som är säljbar (på det sättet), att stämma människor är inte en väg förbi det.
Det är ju svårt att göra en helt korrekt bedömning av läget när man inte vet exakt vad det är för site och typ av material, men du säger ju själv att hemsidan drivs med reklamintäkter, dessa reklamintäkter kommer ju ifrån besök/leads/sales, och på så sätt så har du väl åstadkommit vad du eftersträvat och vad som går att göra med den typen av material, gissar jag, vill du sälja unikt material, gör det, vill du förhindra att ungarna kopierar texter rakt av (även om jag som sagt har svårt att se betydelsen av det för dig) publicerar du texterna som bilder...
edit: jag måste bara tillägga också att jag tycker på intet sätt att det här fallet är relevant i en fildelningsdiskussion...
|
Skolor kan lämna ut uppgifter om personerna till egentligen helt okända personer men då måste dom bevisa att dessa eller den person har gjort sig skyldig till brott. Du kan inte bestämma om han har något att gå på eller inte, det är upp till en högre makt och den besitter du inte på.
Om han kan bevisa att han blir av med mängder med pengar kan jag förstå att han vill gå vidare men gäller det bara någon enstaka krona så råder jag han inte lägga sin tid på det utan gå vidare, sedan spelar det ingen roll som det kommer ifrån reklam eller en betaltjänst, förlorar han så gör han det.
men som du påpekar så är det väldigt svårt ifrån oss att avgöra vad som skall göra utan vi ser all bevis och dylikt. Att dra in fildelningsdiskussion i ämnet är nog det mest korkaste jag läst, nu har detta inte hänt utan dom har stulit någons verk inte fortsatt dela med sig.