Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
Jag håller helt och fullständigt med. Det finns en stor skillnad mellan att producera en bra hemsida rent "kodmässigt" och en bra sida rent "innehållsmässigt". Ibland så finns det gråzoner mellan de båda, men ofta kan en sida vara väldigt bra kodad, men sakna riktigt innehåll, eller vara en extremt sunkig sida men med bra innehåll.
Jag tror också att detta är en av de stora anledningarna till varför nästan bara försäljning och "elektroniska tjänster" har lyckats på nätet de senaste åren.
PS. Jag är definitivt intresserad av en skribentbyrå, fast jag skulle föreslå en "projektkostnad" istället för en timlön. Dvs ett företag meddelar att de behöver en skribent för sin sida om musik. Det ska publiceras intressanta texter på deras "bevåg" och skribentbyrån sållar ut en grupp med skribenter som har "rätt" erfarenhet och förståelse för ämnet. Företaget bjuder på att få X antal projekt till en kostnad av säg 500 kronor per projekt. Företaget tar då XX% och författaren tar resten, vad tror du om det?
PS2. Jag har själv massvis med idéer, skriver mycket, men har en begränsad förståelse för att koda.
|