Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-21, 10:24 #5
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
Jo såhär funkar "kundtjänst":

Jag skrev 2/4 och frågade om domänen som skulle bli snappad 12/4

Mejlade 3/4 igen och frågade om de inte svara på kundfrågor?

Fick svaret ovan den 6/4 tackade vänligt för beskedet

Skrev på påskdagen den 12/4 när jag fått besked att jag fått domänen och undrade varför jag inte fick användarnamn och lösenord till kontrollpanel (-som jag naivt nog trodde man skulle få samtidigt - ett mejl att svara på när man fanns tillgänglig såklart, förväntat svar senast första helgfria dag)

Skrev igen 12/4 och kompletterade med uppgiften att jag inte kunde skapa nytt konto i domänadmin heller, för då sa systemet at jag redan fanns där, men när jag provade med "glömt lösenord?" kom det inte fram något mej till mej med nytt lösenord.

14/4 vid lunch skriver jag och undra när jag får nytt lösenord (har provat en gång till att få nytt lösenord -bifogar skärmdump)

14/4 på eftermiddagen skriver jag (har också provat att ringa och konstaterar att numret inte är i bruk) och föreslår att de kan fixa en redirect själv om det krånglar att få fran lösenord till kontrollpanelen om det går snabbare och berättar att jag verkligen behöver domänen "idag"

Citat:
Sent: Wednesday, April 15, 2009 7:36 AM
Subject: RE: antikforum.se ordernr:

Hej!

Om du skapat ett konto vid beställningen kan du använda det. Annars kan du alltid skapa ett konto vid senare tillfälle och om du då använder samma mailadress så blir din domän tillgänglig där.

Kontrollpanelen har idag bara funktionen för att beställa auth-kod för alla andra ändringar kan du bara maila in vad du vill ha ändrat.

Mvh

NEware AB

Niklas Elelid
Jag svarar vid lunchtid 15/4 och undrar om det var otydligt att jag inte kunde skapa konto? (jag bifogar skärmdump) Jag ber om kontrollpanel, auktoriseringskod och hänvisar till vad jag skrivit att jag önskar med domänen, säger att jag ska leta rätt på det mejlet och skicka igen.

15/4 40 minuter senare (blev lite uppehållen) skickar jag mejlet med önskemålen om redirect igen. Jag skriver "Säg bara till om jag missuppfattat vad som ingår i mitt köp av domän från er" också
Citat:
Sent: Thursday, April 16, 2009 8:14 AM
Subject: RE: ÖNSKEMÅL antikforum.se
Hej!

Detta är nu satt upp enligt önskemål. Kan ta upp till 24 timmar innan ändringarna i namnservrarna slår igenom runt hela internet.

Mvh

NEware AB

Niklas Elelid
Torsdag 16/4 eftermiddag, skriver jag att den redicten inte visar sig fungera med forumprogramvaran då inloggning hoppar ur och föreslår en annan redirect

19/4 söndag skriver jag att jag löst problemet och redirecten inte behöver ändras. Däremot vill jag ha kontrollpanel och auktoriseringskod.

**********************************
Så jag undrar om det brukar gå till så här. Jag har inte varit med om något liknande. Skulle vara trevligt att höra nån mer som har en åsikt om hur tålmodigt man ska vänta på sina uppgifter, hur länge man ska vänta på att få en domän aktiverad osv.


Det var på rekommendation här på WN jag valde Neware så gärna lite mer respons
rauthing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat