Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-13, 21:27 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Anledningen till att Tradedoubler inte gett er någonting tycker jag tyder på att ni har "dåligt" trafik på er sida och då menar jag dålig ut annonsköparens syn.

Jag har genom 10 års tid köpt trafik till Lastbryggan för stora summor pengar och jag misstänker att dom flesta stora företag har liksom jag mycket avancerade mätverktyg för att logga den trafik som kommer från resp. annonsering, jag vill inte gå in närmare på vad jag kan se men jag kan se allt vad jag behöver i mina loggningar för att veta vad en anonsperiod är värd.

För att då komma till vad jag vill ha sagt med detta är att det finns två anledningar till att jag köper trafik.
1. jag vill sälja så mycket som möjligt under pågående kampanj.
2. jag vill marknadsföra namnet Lastbryggan.

Vid stora annonsbokningar vill jag oftast köpa en provperiod baserad på antal köp som kommer från den aktuella sidan och bojkottar ni exempelvis TD p.g.a att det inte ger nåt så tycker jag att det tyder på att det skulle komma lite köp från er sida, således skulle jag aldrig köpa mer än en provperiod från er.

Jag skulle aldrig köpa en kampanj på ex. antal exponeringar, däremot köper jag gärna klick efter att ha testat värdet på klicken, eller ännu hellre ett fast månadspris.

För att svara på dina frågor.
1. F-skattsedel är ett krav.
2. Sälj klick eller fast månadskostnad i stället.
3. Erbjud en testperiod först om du vet att du har bra trafik.
4. Helt ointressant för min del, ser vad jag behöver veta hos mig.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat