Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-20, 14:52 #183
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Varför vore det det bästa ? Det system som gäller för i princip ALL annan konsumtion är att var och en betalar för det den "konsumerar", det är ett system som gäller i princip hela världen, oavsett kultur, oavsett språk, i monarkier såväl som republiker och även i diktaturer.

Det är anmärkningsvärt tycker jag att man vill införa avgifter som ändå får anses vara så nära skatt man kommer om vi pratar om privata företag, förutom att den självklart blir orättvis (det är ju självklart så att den som konsumerar MER tjänar på det, och den som konsumerar mindre förlorar, varför ska JAG betala för dina "skivor", när jag iaf bara går på konserter) vidare är alla former av skatter jag vet "kontrollerade" och "övervakade" vilket ju har varit dom 2 främsta slagorden i striden mot såväl IPRED som FRA....

Citat:
Originally posted by Cosma@Apr 20 2009, 14:22
Jag skulle kunna betala max 5kr per låt (helst 2-3) och om 5 miljoner personer världen över tankar ner den för en femma så har artisten tjänat 25 miljoner på EN låt. Ganska bra betalt om du frågar mig.
det är ju hedervärt (och jag är helt allvarlig när jag säger det) men idag kostar en låt på iTunes mellan 7 och 12 kronor, men sen som sagt, om man nu är villig att betala, är det då inte bara enklare att DU betalar för dom låtar DU vill ha.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat