Citat:
Originally posted by adalovelace@Apr 20 2009, 12:58
Neware garanterar registrering på 20 minuter, men aktivering, och kontrollpanel etc står det inget om vad jag kan se.
För att inte blanda ihop det, så handlar det inte alls om mjukvaran/forumet, för det har jag installerat själv på Cliche. Det gällde bara domännamnshantering på Neware för min del.
|
Att man får vänta fyra arbetsdagar eller längre är inte optimalt, men långt ifrån ovanligt. Kräver deras system en hög grad av manuellt arbete så kan det ta tid. Jag vet minst ett webbhotell som sköter allt i "cykler". Dvs de aktiverar domäner och hotell ett visst datum varje månad. Alla fakturor och användaruppgifter skickas ut ett visst datum, osv. Det måste naturligtvis bli en ond cirkel, där man inte hinner effektivisera pga alla klagomål från kunder som man måste hantera och som tar tid i anspråk. Folk förväntar sig att domäner och webbehotell ska vara "on-demand" nuförtiden.
Edit: Jag ser att du har editerat ditt eget inlägg. Om deras system är helautomatiskt så kan man ju fråga sig varför det tar tid. Men nu när du har fått tag på deras kundtjänst så kan du ju passa på att fråga.