Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Nej, det gör varken jag eller du, men jag har MYCKET svårt att tro att just filmmakare, musiker och andra kulturarbetare skulle få för sig att vilja jobba gratis bara för att det dyker upp nya tekniker.
|
Jag tror inte att de jobbar gratis och det är nog just därför branschen fortfarande lever idag. Skivbolagen verkar fortfarande skylla allting på "skivförsäljning har sjunkit p.g.a. fildelning" men online (iTunes Store mfl.) så säljs det miljarder med låtar.
Den "olagliga fildelningen" är bara gratis promotion, fler och fler artister verkar hajja detta också. Senast var Organismen som släppte en singel på TPB, Timbuktu har tidigare släppt en release exklusivt för TPB och Swebits, flera har gjort samma sak. Vakna upp
|
Jag är fullt vaken. Du verkar iofs också vara vaken, men du pratar i nattmössan. Små obskyra artister försöker rida på populismen kopplad till TPB och hoppas dra uppmärksamheten till sig. Det betyder ju inte att det vare sig blir lagligt eller klokt att ladda ned alla andra upphovsrättskyddade filer.
Jag har inget emot att man distribuerar sina verk via TPB om man nu vill det, eller andra fildelningssajter, men håll för fasiken tassarna borta från andras skyddade verk. Hur svårt skall det vara att fatta att det är FÖRBJUDET att ta det som någon annan har rättigheter till och sedan sprida det? Eller ladda ned det. Vad är det du inte förstår med det? Vad ger dig rätt att strunta i lagstiftningen?
Av med nattmössan i stället. Jag har inget emot fildelning. Inte alls. Jag har dock inget till övers för piratkopiering. Det är inte samma sak och det borde väl du också inse...?