Citat:
Originally posted by CTSMEDIA@Apr 18 2009, 23:35
vi säger att dina skivor kostade 100 kr st 100*300 = 30 000 skulle inte kännas så säkert att gå runt med ett värde på 30 000 i fickan? samt alla har inte 30 000 att lägga på musik... eller har jag fel? javisst det kanske skulle finnas 60 gig spelare men dom skulle vara ganska mycket dyrare... osv osv så att kalla det struntprat är att ta i=)
|
Jag skulle nog säga att jag har betalat ett högre snittpris än det för skivorna (iaf i dagens peninngvärde räknat) men visst, det är en hel del slantar man lagt ner på det och inte är jag rädd för att gå runt med det på fickan. 30 000 kr är inte så mycket i slutändan, det är bra mycket större summor man tar bostadslån och där har vi ocker om något. Man vill inte fundera på hur mycket man betalar till bankerna i ränta. Men det är en annan diskussion.
Jag är inte helllre rädd på stan när jag har med mig kamera och fotograferar. Och den utrustningen har kostat mig bra mycket mer än de låtar jag har på min iphone. Det finns något som kallas försäkringar som man har för att säkra sig för oförutsedda saker så som att någon niding kommer och stjäl ens grejer.
Sedan i fallet med just låtarna/skivorna, man har ju något som kallas backup. Så i det fall att jag blir rånad på stan samma dag som mitt hem brinner ner så är nog inte min lilla skivsamling mitt största problem då...