Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-20, 00:37 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by danielos@Apr 19 2009, 22:56
Ok, jag får ta tillbaka påståendet om mod_security när det gäller cpanel, dock är det få webbhotell utöver Oderland och Qualitum Webbhotell som kör det skulle jag tro. Eller är det fler?
Men vilka webbhotell kör en eller flera reverse proxy framför webbhotellsburkarna?
patrikweb, jag pratar inte om en proxy utan om en reverse proxy, skillnaden är väldigt stor. Här är lite läsning för den som är intresserad: http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_proxy

Jag vet vad det är, och hur många som kör det vet jag inte. Men finns ju inga tekniska problem med det för att du kör cpanel.

Jag kör det inte på vanliga webbhotell servrar utan är mer för kunder som vill ha lite mer redundans mot exempelvis olika VPS noder.

Handlar ju lite vad för tjänst folk vill ha och vad dom vill betala, i regel så kör man det för kunder som vill ha lite mer avancerade klusterlösningar där redundans och prestanda är viktigt i grunden.

Men i regel så gör inte en reverse proxy så mycket säkrare om den endast forwardar request rakt av och inte gör något extra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat