Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-19, 15:10 #150
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by biokonsult@Apr 19 2009, 14:11
Många här ser inte längre än näsan pekar man blir ju mörkrädd, jag trodde att WN medlemmar var mer vakna än så? Fildelningen är egentligen helt ointressant, det som är intressant hur man kan offra hela internet för fildelning och speciellt där ingen kan avgöra om det har varit skadligt? När det gäller musik så finns det gratis musik överallt på internet och då menar jag överallt TPB är endast en droppe i havet. När det gäller filmer så har TPB påverkat Men i vilken riktning? Det har aldrig gått så mycket folk på BIO som nu
Är man riktig artist/konstnär/kulturarbetare och inte en girig människa så delar man med sig, inte gömmer, bevakar och står bakom lagar som blir okontrollerbara sånt slår tillbaka på en själv. Tro mig ni får se själva. Synen som många visar kommer från girighet och då kan man lätt bli blind.
Det är lätt för bolagen att tjäna stora pengar utan att sätta demokratin ur spel, ett förslag vore att ge bolagen/artister ca 2år upphovsrätt sen åker all information in på en sida som typ piratebay, man betalar 100-200kr mån sen kan du ladda hur mycket du vill Bolagen skulle dra in 10-20miljarder per månad. Vad är då dom sketna 6-miljarder i förlust som nyheterna uppgav??
Som sagt Om TPB är langare då är jag gärna en missbrukare

Vad gör dig mörkrädd? Att det faktiskt finns lagar som man skall följa? Eller att det faktiskt finns de som har en avvikande åsikt, och inte tycker det är okej att ta vad som tillhör någon annan, eller att sko sig på att någon annan gör det?

Internet kommer inte att lida av detta. Detta gagnar snarare internet som helhet då det kanske kan få folka tt inse att lagar gäller även på internet. Bara för att något sker på internet så får en del för sig att det är okej, oavsett att det alltid (eller länge) varit förbjudit utanför internet.

Tror inte någon "riktig" artist över huvud taget uppskattar att en flock snyltare gör precis vad de vill med de verk de slitit med länge och som de behöver för att överleva...