Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-19, 12:46 #142
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Angående beskattning så har minst 1 200 000 kronor överförts till de nu dömda. För dessa har de inte skattat. Detta skall de så vitt jag förstår göra här i Sverige då de är skrivna här (ja, kanske med ett undantag då).
Om nu Peter Sunde (undantaget du nämer) inte är svensk medborgare, hur kan den mannen få starta upp aktiebolg efter aktiebolag och verka i Sverige?
Det kostar ju också att starta upp aktiebolag som bekant. Men några pengar har han inte enligt sig själv. Har inte redovisat inkomst på flera år enligt media. Bor i en bostadsrätt i Limhamn där han är aktiv i bostadsrättsföreningen.
En klassisk snyltare som låter sina medmänniskor betala mer i skatt bara för att han skiter i det.
Detta är en man som inte ens är svensk medborgare. Hade "Hamid Muhammed" gjort samma sak så hade han blivit utvisad omgående.
Varför han vistas i Sverige är ju enkelt att räkna ut, där går det ju att göra precis vad som helt utan att riskera nåt. Vilket betyder att han egentligen är en liten feg stackare bakom den arroganta och patetiska fasaden.
Nä, skicka över anarkistpatrasket hit till staterna och håll rättegången här, så får vi se hur tuffa de är i verkligheten. Arroganta hånflin i media hade nog lyst med sin frånvaro.
Hur kan någon se upp till denna man och de tre andra åtalade. Obegripligt.
Man behöver inte vara svensk medborgare för att få starta aktiebolag, men det var ju det undantaget jag nämnde, ja...

Nu tror jag iofs att även denna individ faller under svensk skattelagstiftning.