Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-19, 09:46 #139
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by biokonsult@Apr 18 2009, 21:14
Man garvar ihjäl sig, vilken soppa allting är. Det som är positivt är att nästan hela svenska folket förstår problemen med den här domen.

Lyckligtvis är jag ganska säker på att du har fel. Dom uttryck vi sett av populistiska uttalanden är nog inte speciellt representativa. Det är väldigt ENKELT att säga ett populistiskt "ja" eller "nej" (framförallt nej) till något, väldigt ofta (och du är ett utmärkt exempel på det) så har man inga konkreta förslag själv på vad som ska göras istället, och man kan heller inte leda sin populistiska åsikt i resonemang och se konsekvenserna därav...din brist på empati är slående..

Jag tycker det är ganska roligt att ni under den här diskussionen har lyckats få med jämförelser med såväl "stackars horor" som personrån, om inte annat så visar det ju på att fantasi inte saknas.

Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Apr 18 2009, 23:56
Den stora frågan nu är hur detta kommer påverka hela E-handeln. Med fler lagar och mer övervakning, så drar nog sig folk för att vistas på nätet. Inte så att "ALLA" drar, men jag kan tänka mig att många som drar ner filmer, musik och liknande stannar kvar på nätet och surfar runt medans dom väntar på låten/filmen.
Så om man nu är tvingad till att "köpa" musik/film, hur stor övervägning har man sedan att spendera på andra produkter som en del av oss här på WN säljer?
Men den oro som finns är väl inte (om vi nu undantar "fildelarna") övervakning av vare sig "staten" eller "bolagen", det är väl andra säkerhetsrisker man oroar sig för. På samma sätt som att dom flesta människor INTE tolkar mer övervakning av Polisen på stan som att det skulle innebära en större säkerhetsrisk, tror jag inte man gör det här heller. Jag tror snarare att det som dom absolut flesta skriker efter, förutom fler fungerande tjänster, är ett säkert utrymme att utnyttja dessa, där står ju vare sig IPRED eller FRA i vägen. Dom som efterfrågar det utrymmet är till stor del "dom stora massorna", och dom framtida kunderna...

edit: man ska ju inte glömma att även om det är väldigt många som fildelar, så är det ännu fler som INTE gör det, skälen till det kan såklart vara flera, men det är ju inget snack om vilken grupp jag skulle sikta in mig på om jag var tvungen att välja...den riktiga internetrevolutionen kommer ju när tekniken inte diskriminerar ålder, kön, inkomst, nationalitet eller klass (mao aldrig :-)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat