Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-18, 20:24 #109
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Apr 18 2009, 20:05
Jag tycker det är ganska självklart att ISP och andra tjänsteleverantörer inte i alla lägen kan skriva sig fria från allt ansvar, ett sådant ansvar har vi väl alla, alltid...även om vi i Sverige rent juridiskt inte har anmälningsplikt...jag vågar också påstå att det är ett ansvar som i princip alla tjänsteleverantörer är villiga att ta, när det gäller t.ex. barnporr, så vad det handlar om är väl att man väljer att se mellan fingrarna med illegal fildelning, som ju ÄR ett brott...
Jag håller helt med dig där gummianka, om det har kommit till webbhotellets kännedom om ex. barnporr finns och att dom inte vidtar åtgärder, måste ju webbhotellet rimligen kunna ställas som ansvarig, hade TBP haft runt 5-15% olagliga länkar till filer hade läget varit helt annorlunda, verksamheten bygger ju nästan uteslutande på olagliga filer, vilket jag själv innerligen hoppas inte är fallet med tex. ett webbhotell, där kanske bara någon procent kanske gör något olagligt, det är nog här en av skillnaderna finns.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat