|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
sen, för mig personligen, så har jag ju svårt för att man glorifierar, och till och med demonstrerar för TPB skaparna, samtidigt som försöker distansera dom "stora", "onda" ,"amerikanska" skivbolagen för att kunna rättfärdiga sitt handlande.
Man reagerar på att ett bolag som producerar xxxxx antal storsäljande skivor, filmer, tv-serier spel och vad det nu kan vara, och på det tjänar miljarder, samtidigt som 3 osnutna killar som i princip inte skapat ett skit, tjänar ett antal miljoner, och dessutom inte ens kan stå rakryggade och erkänna vad man faktiskt gjort...hyllas...
jag tycker ni har ett konstigt förhållningssätt till det som det ju i grunden handlar om, nämligen tillgången på det som dessa "onda" bolag skapar....inte helt olikt en missbrukares syn på vad det nu är han missbrukar....snacka om opium för folket...
...och ja, den som säljer en bil KAN anses skyldig till medhjälp...om den som säljer bilen kan misstänka att den ska användas för/i/till brottslig verksamhet kan han dömas för det...här i veckan hade vi en diskussion i tv om att den som skriver ut p-piller till tjejer under 15 ska kunna åtalas för det om dessa kunde misstänkas användas vid/för ett sexuellt övergrepp...
|