|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Jo men det handlar ju om att kopiera verk som skaparen eller upphovsrättsinnehavaren har valt att lägga ut/fritt dela med sig av...så är ju inte fallet med illegal fildelning.
Många uttrycker oro över Google och andra liknande sökmotorer, är det en oro som delas av dom själva eller är det bara ni som är hänsynsfulla och vill mota olle i grind...
Jag tycker det är ganska självklart att ISP och andra tjänsteleverantörer inte i alla lägen kan skriva sig fria från allt ansvar, ett sådant ansvar har vi väl alla, alltid...även om vi i Sverige rent juridiskt inte har anmälningsplikt...jag vågar också påstå att det är ett ansvar som i princip alla tjänsteleverantörer är villiga att ta, när det gäller t.ex. barnporr, så vad det handlar om är väl att man väljer att se mellan fingrarna med illegal fildelning, som ju ÄR ett brott...
när det gäller carl lundström kan jag vara benägen att hålla med, men jag tror också att vi kan vara överens om vilken betydelse en "mentor" kan ha i en ny rörelse, och speciellt en pengastark sådan...därmed inte sagt att han HAR haft den rollen, men...
|