Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-18, 16:54 #102
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Citat:
Originally posted by -Cosma@Apr 18 2009, 16:19
Citat:
Originally posted by -Xamda@Apr 18 2009, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av Cosma
Jag tror inte film och musikbranschen är så lidande.
Overall, Time Warner reported net income of 1.07 billion, or 30 cents a share, roughly in line with the 1.09 billion, or 29 cents per share, it earned in the year-ago period
Så du menar att det är rätt att göra detta för de tjänar ju så mycket ändå....? Eller vad menar du?

Nånstans åt det hållet.. Inte för det är rätt kanske och jag tänker inte argumentera för mycket i den saken. Men film, spel och musik är för dyrt i min smak. Dom kanske kan ta lite från den där billionen och dra ner priserna lite.

Jo, priserna på spel, filmer och musik kanske är högt, det tycker jag också ibland. Det betyder ju inte, tycker jag, att man kan säga att det bara därför blir rätt att olagligt tillgodogöra sig materialet.

Sedan är ju en "billion" inte så mycket pengar som man kanske kan tro, det är en miljard. Antar det är en miljard dollar, dvs cirka 8 miljarder kronor.

Det var intäkterna, inte vinsten, så jag antar att de säkert har en hyfsad massa kostnader också... Dessutom, även om det skulle vara vinsten, så kanske man skall stälal det i förhållande till hur stort bolaget faktiskt är och hur mycket de faktiskt producerar varje år.

Nu tycker jag iofs att detta egentligen inte alls har att göra med TPB och deras representanters förfarande...
Netto är en ekonomisk term som beskriver en summa, efter det att avdrag gjorts. I vardagliga ekonomiska ordalag likställs ofta netto med summan efter skatt.

Man pratar sällan om omsättning vid utdelning per aktie, utan netto vinst efter skatt!
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat