Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av WoxAnYv
Jag har rippat min cd-samling på ca 300 skivor i vettig kvalite in i iTunes, det landade på ca 60-70 Gb det hela. Då skall man ha i åtanke att 300 skivor är inte mycket skivor. Storkonsumenter av musik skrattar åt den mängden så ja, att påstå att 60 Gb är orimligt mycket musik för att någon skulle legalt införskaffa det är struntprat.
|
Jag räknade inte på det så det är mycket möjligt att det stämmer. Och det är ju bara bra för min sida i debatten och ett nedslag för CTSMEDIA som påstod att man inte kunde fylla en iPod med så mycket material som man införskaffat legalt. Vilket innebär att musikspelarbranschen inte alls hade behövt vara lidande.
Så tack för argumentboosten!
|
Så lite så. Kändes naturligt att citera ditt inlägg och förtydliga att det inte alls är orimligt att hamna på musikspelare med 60 gb:s utrymme i dagsläget då man med lätthet fyller en sådan med lagligt material. Noteras bör att min iPhone fylls på med mycket mer än bara musik, alla dessa videopodcaster tar ju upp en massa utrymme. Mp3-spelarna har blivit så mycket mer än bara redan musikmaskiner i dagsläget så att lagringsutrymmet har tagit en sväng uppåt beror knappast bara på piratkopiering.
Det är en följd av att man vill ha bättre och bättre kvalitet på grejerna. Ta bara dagens datorspel, hur många disketter hade man behövt för att lagra ett spel på? Kommer ihåg den tiden då jag installerade Syndicate från 13(?) disketter på min LCII med 40 Mb:s hårddisk, heh, vad får man plats på 40 mb i dagsläget? Det är inte mycket vettigt iaf.