Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-17, 20:06 #65
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Originally posted by gummianka@Apr 17 2009, 19:51

Rimligt ? Jag vet inte, det beror på vad man vill visa med jämförelsen. Om syftet med jämförelsen är att man vill distansera bolagen för att på så sätt "legitimera" sitt nedladdande (ingen vill ju sno 100 spänn ur Maia Hirasawas plånbok när man träffar henne på McDonalds, men att beröva ett "stort", "ont", "Amerikanskt" skivbolag på motsvarande belopp är ju inte lika farligt) så fungerar det säkert, speciellt om man saknar förmågan, eller är ointresserad av, att se saker i ett sammanhang.
Vad ÄR ett stort skivbolag jmf. med ett litet....ja...det är fler människor (men lik förbaskat bara människor, varav en del i det här fallet säkerligen är svenskar) mer kostnader, mer inkomster....så frågan kvarstår, på vilket sätt menar du att det är relevant att dom är stora och/eller Amerikanska...
Du läser då bara precis det du vill läsa och du ignorerar totalt sammanhanget.

I ett tidigare inlägg skrev rhuse "Sluta kalla multinationella bolag för amerikanska" och att det inte var någon skillnad på ett svenskt företag och ett amerikanskt.

Det håller jag inte med om. Jag sa inte heller att det på något sätt var rätt att stjäla från ett amerikanskt bolag bara för att det är "stort" och "ont".

Det jag skrev var att det säkerligen finns ett större intresse hos bolagen i amerika att få ett slut på piratkopieringshärvan, då de producerar och förlorar mer pengar på piratandet.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat