Citat:
Ursprungligen postat av rhuse
Citat:
Ursprungligen postat av itkraft
rhuse
Måste erkänna att detta är lite spännande men jag hade personligen sätt en lösning där ISP tar ut en extra avgift från sina kunder precis som stim gör.
Denna extra avgift skulle då tillfalla upphovsmännen i alla de former dem finns.
|
I USA finns det ett universitet som gjort en deal med upphovsrättsorganisationerna om att lägga en summa till motsvarigheten till kåravgiften och därmed får eleverna tanka fritt från vilken källa de vill. Minns tyvärr inte var jag läste det eller vilket universitet det rörde sig om.
|
Eller så kanske de är dags att porta netflix till Sverige.
Kul att alla jävla bolag i staterna trycker så hårt på kopiering men de tycker inte de är kul att erbjuda lösningar.
Jag skulle lätt använda netflix om de kom till Sverige, sf anytime osv har inte mycket att komma med när man jämför dem.
Inte för att jag skulle vara så intresserad av att få hem en DVD i brevlådan utan det är ju att man vill kolla direkt via deras streaming tjänst.
What is the selection like?
Citat:
Huge! We have over 100,000 DVD titles including new releases, classics as well as TV episodes. We also have over 12,000 movies (some new releases) & TV episodes (including current season) that you can watch instantly online on your PC, Mac or on your TV via a Netflix ready device. We are constantly working with the studios to increase the selection of both libraries.
|
Så 12 tusen filmer och serier för 9 dollar i månaden, hmm aa de låter ju rätt så bra....