Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-15, 14:17 #161
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
biokonsult>> oj...du slänger dig med mycket fina ord, en del felstavade, men iaf....det blir liksom aldrig mer än så. Från diktatur, via propaganda till prositution, och mycket är för dumt för att ens kommenteras...

Citat:
Originally posted by biokonsult@Apr 15 2009, 13:11
En aspekt som kanske blir en rysare är som Jonas Birgersson sa om fildelning.http://www.youtube.com/watch?v=aywwTjwtCak
Du menar det han sa om att "tyngre" brottslingar skulle lära sig att använda anonymitetstjänster av fildelare ?...

Jag är helt övertygad om att 90% av det som kallas "vanliga" människor har en moralisk spärr där man inser det skeva i att dölja sin identitet för att kunna fortsätta med något som är brottsligt. Missbruka "anonymitetstjänsterna" så är jag dessutom övertygad om att dom "förbjuds", eller renderas oanvändbara...

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Kommer ihåg när dom drog igenom prostutionslagen, innan så hade dom koll på alla horor och kunde hjälpa dom vid behov. Efter lagen försvann alla horor, och med det mera utnyttjade misshandlade mm mm. Lagen medförde ingenting då alla undersökningar pekar på att en som går till horor och horan är i sak lika skadade, lika personligheter

Jag ska villigt erkänna att jämförelsen med prostitutionslagen kom helt oväntat. Hur då skadade menar du ? Har du någon källhänvisning på det eller talar du av egen erfarenhet ?

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
.När jag hade affär förut så vart det svinn på ex antal tusen det var bara så
Det är ju bra att du själv gör den jämförelsen, då är vi iaf någonstans överens om att det är att jämställa med "stöld", att personen ifråga inte hade köpt varan från dig är irrelevant, för dig innebär det ett inkomstbortfall. Men du gjorde ingenting åt det menar du ? Så om vi säger att du hade svinn på ett par tusen om dan, och jag säger att det för dig (om det nu var din egen butik) inneburit att du hade kunnat ta ut typ 5000kr/månaden extra i lön (jag har ju ingen aning om vad det var för typ av butik, men...) så rör det inte dig i ryggen ?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat