Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-15, 13:11 #158
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Originally posted by -biokonsult@Apr 1 2009, 16:32
Hur hade internet sätt ut om folk inte laddat ner olika program speciellt piratkopierade Windows?
Hur hade internet sätt ut om inte kids, ladda ner olika program såsom photoshop, lärt sig hur dom fungerar och sen använda licenserade program i sitt företag eller på sin arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult
Jodå dom fanns i Stockholm oxå... Får tacka den som orka göra ZIPCD-Skivorna, det var minnen det ...
Men jag tar för givet att DU personligen inte behöver oroa dig för IPRED lagen, enligt din egen logik har du ju vuxit upp och blivit en av alla dessa produktiva och bidragande medborgare som betalar för all din mjukvara och all musik...eller menar du att vetskapen om att dessa zipcd var olagliga traumatiserade dig och störde den utvecklingen och gjorde att du bara fortsatte att "inte betala" och att enda lösningen på det skulle vara att legalisera all piratkopiering....
:P

Ja jag köper olika program både till datan och ute på nätet, jag känner mig obekväm när man kan köpa program som är billiga än att ladda ner och köra kopierat. Aldrig att jag köper ett program om jag inte vet att det är bra......Eftersom jag håller på och provar olika idéer så har det säkert gått åt minst 30.000kr till olika script och program senaste 1-2åren...

NEJ jag vill inte legalisera nedladdningen dock så vill jag ha en balans och gärna att det förblir som det var innan lagen. Visst har det offrats några på vägen, men ser det ju ut så som i vilken affärsrörelse som helst.

Det är ju en riktig klassfråga oxå!! Klyftorna växer just nu lavinartat och blir än större med nya lagen.

En aspekt som kanske blir en rysare är som Jonas Birgersson sa om fildelning. http://www.youtube.com/watch?v=aywwTjwtCak

Lagen är totalt ogenomtänkt och idiotiskt, finns hur mycket som helst negativt att ta upp när det gäller lagen.

Kommer ihåg när dom drog igenom prostutionslagen, innan så hade dom koll på alla horor och kunde hjälpa dom vid behov. Efter lagen försvann alla horor, och med det mera utnyttjade misshandlade mm mm. Lagen medförde ingenting då alla undersökningar pekar på att en som går till horor och horan är i sak lika skadade, lika personligheter! Lagar kan vara ett mycket dåligt instrument och bör genomlysas på ett mera professionellt sätt, inte på ett lekmanamässigt sätt.

ha det...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat