Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-12, 12:17 #149
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Jag ogillar en rad lagar, lagar som behandlar vuxna människor som vore de små barn utan förmåga till eget tänkande och det är inte alls enbart IPRED och FRA-lagen jag menar.

Vad jag tyvärr måste förlika mig med, trots att jag inte vill, är att lagarna har skapats i demokratisk ordning och därför måste följas. Jag kan däremot jobba för att de skall ändras genom demokratiska metoder.

Om jag bryter en lag får jag vara beredd att ta det straff som följer på det. Jag har förtroende för grundprinciperna i vårt rättsväsende och samhälle, men det finns en hel del saker som är allt annat än bra.

Vad gäller IPRED är det ju simpelt, skit i att olagligen ladda hem saker så slipper du helt garanterat problem. Det är ju väldigt enkelt. MEN det betyder fortfarande itne att IPRED är en bra samling lagändringar, det är fullkomligt skit, men det finns vägar att slippa problemet och det är inte alls så där väldigt svårt, egentligen...

Biokonsult, ge mig gärna ett enda exempel på ett land där nedladdning är lagligt... Ett exempel i västvärlden räcker bra.