Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-12, 11:05 #147
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by biokonsult@Apr 1 2009, 16:32
Vad är det som säger att kultur, musik, film det ska kosta pengar? Den nya generationen kanske vill ha det gratis och då måste lagarna/samhället anpassas för det??
...det där måste vara bland det dummaste jag läst på länge, och då läser jag en del, och nu bara fortsätter du...

1) kolla vad ordet diktatur betyder och se vart du tycker att det passar in, sen att man personligen inte håller med om vad som beslutat, det är ju en annan sak...

2) det menar jag absolut att tidningarna inte gör, det är helt enkelt inte så det går till. om jag frågar dig, gör du som tidningarna "säger till dig att göra" ?

3) Minskad fildelning kommer att bli en katastrof ? Efterblivna ? (det skulle lätt kunna kvala in som bland det dummaste det med, men vi kan placera det på en hedervärd 2:a plats) Definera efterblivna? Det innebär att den generationen vi ser växa upp idag kommer att vara ofantligt mycket smartare än säg 70-talisterna och tidigare ? Och det bör också innebära att u-länder och människor som lever i samhällen där det förekommer censur (t.ex. Kina) är efterblivna ?

om jag ska ta mig själv som exempel, vilket alltid är farligt, så har jag traditionellt läst i snitt kanske 5 magasin/tidningar i veckan sedan jag började läsa, idag kanske den sifran är 2, slutsatsen av det är att det är absolut enklare att få tillgång till den informationen idag, men den har "alltid" funnits där för den som velat ha tillgång till den, och där intresset funnits, och det intresset måste ju fortfarande vara en förutsättning...mängden information är ju ointressant om man inte kan sätta in den i ett perspektiv.

4) ZIPCD-skivorna ? Dom missade jag.....orb, jaz, zip diskar, travan, dat, cd-r/rw, mo....jag trodde jag hade koll på dom flesta förekommande format, men tydligen inte...

..och så ber jag om ursäkt på förhand för mitt "hårda" språk, men vissa saker, t.ex. vad diktatur är, är ju faktiskt ganska enkelt att kolla....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat