Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-11, 12:55 #143
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Så nu ska man acceptera alla lagar oavsett hur dom utformas? Och att ens få igenom en sån lag som inte har någon som helst förankring i samhället. Det kallas diktatur. Till och med i tidningarna står det spaltmeter om hur du undviker lagen? Många här förstår inte lagen egentliga syfte, själv så tror jag att det är ett sätt för att se hur långt rättsystemet kan komma innanför dina dörrar. Vi utsätts för ständig hjärntvätt det som ansågs normalt för 10-20år sen ses som brottsligt och oacceptabelt idag, vad är skillnaden? Tumskruvarna kommer skruvas åt pga. den systematika hjärntvätten "kontroll samhälle" vi står precis i början av ett sånt, det som jag skriver nu kommer man inte kunna skriva om 10-20år. Fildelningsagen är lite mera än att det ska handla om fildelning. Så fråga er själva är det så vi ska ha det? Varför har vi inte ett normalt förfarande vid den eventuella brottsliga handlingen som fildelningen medför? Jo svaret är enkelt det är en uppmjukning och expriment för vidare lagstiftningar.

Varför är det ingen som bryr sig när jag anmäler olaga hot eller annat riktigt brottsligt. Medans Fildelningslagen äter upp alla resurser.

Obs!! Det är svårt att bryta vanor med att kopiera, då jag har gjort det i ca 34år, men jag har tagit till mig och fildelar mycket mindre

ps. Snart kommer det att statueras exempel bland privatpersoner, det kommer att bli intressant att följa....

Jag vill verkligen inte trampa på människor som jobbar i Nöjesindustrin och jag hoppas att en lösning kan komma tillstånd så vi kan kasta skitlagarna åt he****
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat