Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-11, 12:05 #56
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Henrik Larsson@Apr 11 2009, 10:26
Det citerade gäller i och för sig hur man begär transfer bort från .SE-direkt, men jag skulle gärna se att det går att överföra en domän till ett befintligt konto hos .SE-direkt. Varje ny transfer till .SE-direkt resulterar i ett nytt konto som ska slås ihop med befintligt konto, om man ska ha någon vettig överblick efter transfern.
Sant - jag har uppfattat det som lite knöligt också; Att du inte inifrån ditt tidigare konto (hos .SE Direkt) får optionen att flytta in en domän till kontot (från annan registrar).

Utan den optionen ges först när du är utloggad och jag har förstått det som (är dock inte helt hundra på det) att det har att göra med att uppgifterna som domänen är registrerad för hos annan registrar inte behöver överensstämma med de du har i kontot.

Sannolikt har det även att göra med struktur och utformning av kontakt-IDn hos den andra registraren också - alltså att den inte överensstämmer med befintligt konto och därför skapas ett nytt - som du sedan ges möjlighet att importera. (så har ju domänhanteraren fungerat även tidigare iofs)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat