Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av WoxAnYv
Och det som dessa intresseorganisationer får göra är att begära en intrångsundersökning och det görs med kronofogden och det krävs alltid ett domstolsbeslut för det. Således har dessa organisationer inte bättre möjligheter (i själva verket sämre) än polisen som kan besluta på egen hand om husrannsakan.
http://www.kronofogden.se/infotext/intrang...7328000516.html
|
Tack, det var ungefär den slutsatsen jag "ville ha".
Det finns självklart fortfarande en risk att tillämpningen av lagen kan bli rättsosäker, men jag har svårt att se att kraven på bevisning för "intrångsundersökning" som sådana plötsligt skulle sänkas p.g.a. det vi diskuterar här, IPRED, följdaktligen tycker jag det verkar osannolikt att man tar steget från ett IP till "intrångsundersökning" , byggt på just bara IP adressen.
Ser Westman fortfarande en sådan risk och om ja, bygger det på en bristande tilltro till domstolsämbetet ?
|
Synd bara att den att den är fel då grunderna skiljer sig väsentligt. Jag fattar inte hur många gånger man ska behöva tala om det, är ni inte läskunniga?
EDIT: Gummianka, innan du inser att ni jämställer två ganska skilda saker finns det inget att besvara eftersom jag dessutom talat om VARFÖR ett flertal gånger. Återigen så verkar läskunnigheten vara väldigt selektiv.