Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Jag skulle personligen helst se möjligheten att sätta samma auktoriseringskod på alla mina domäner. Jag har 85 domäner som jag är säker på att jag vill förnya och därmed flytta - då blev det jobbigt.
Jag måste gå igenom proceduren en gång för varje namn - det borde gå att göra smidigare. Och det är inte speciellt intressant om andra registrarer använder sig av det eller inte. Mina domäner hanteras per default av styggelsen .SE Direkt och det är därifrån jag behöver klicka iväg mina domäner. Men kanske kan jag få den nya registraren att bjuda på en ny mus när .SE sett till att den nuvarande behöver kasseras :P
|
Jonny - nu briljerar du verkligen! - Hade det inte varit för "styggelsen .SE Direkt" så hade dina 85 domäner varit "out of control" för dig eftersom du uppenbarligen låtit bli att avtalsbekräfta med någon annan för dina domäner innan övergången - och registret inte längre har slutkundsavtal.
|
Peter, nu använder du ändå omvänd logik. Du försvarar .se-direkt för att de tog hand om domänerna i och med affärsmodellsbytet men om inte .SE skulle infört den nya affärsmodellen skulle problemen aldrig uppstått.