Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Apr 9 2009, 10:25
Citat:
Jag kan på sätt och vis köpa att .SE Direkt finns för förnyelser, men varför fingrarna finns kvar i syltburken för nyregistreringar förstår jag inte.
|
Jag har ju tidigare grymtat lite om just detta också, men så här med facit i handen så visar det sig att det finns kunder som gärna vill nyttja .SE Direkt av orsaker som domänhanteraren, stabil administration och support osv.
Men sen är frågan om hur pass det stör övriga registrarers verksamhet, med ett nyregistreringspris på 525:- utan vare sig dns-tjänster eller andra kringtjänster. Men visst - det är inte helt okontroversiellt. Tror iofs att de kunder som idag väljer .SE Direkt för nyregistreringar kan komma att välja annan registrar då det kommer bra kontrollpaneler på plats..
Citat:
Framförallt förstår jag inte varför jag ska behöva klicka tre gånger för varje domän jag vill flytta från .SE Direkt...
|
Är det något som uppfattas som jobbigt eller vilket steg är det som är för mycket? Fattar inte
1. Klicka på domänen du planerar att flytta
2. Generera auktoriseringskod
3. Klicka ja på Är du säker..-meddelandet
4. Kopiera onscreenmeddelandet
Jag tycker att proceduren är löjligt enkel och känner att samtliga steg är nödvändiga (efter att själv ha genomfört detta ett antal gånger själv)
|
Jag skulle personligen helst se möjligheten att sätta samma auktoriseringskod på alla mina domäner. Jag har 85 domäner som jag är säker på att jag vill förnya och därmed flytta - då blev det jobbigt.
Jag måste gå igenom proceduren en gång för varje namn - det borde gå att göra smidigare. Och det är inte speciellt intressant om andra registrarer använder sig av det eller inte. Mina domäner hanteras per default av styggelsen .SE Direkt och det är därifrån jag behöver klicka iväg mina domäner. Men kanske kan jag få den nya registraren att bjuda på en ny mus när .SE sett till att den nuvarande behöver kasseras :P