Citat:
Det konstiga är ju att man formulerar sig så överhuvudtaget när man har sagt att man inte har som intention att konkurrera med sina egna registrarer. Du beskrev det ju precis själv, "konkurrensfördelar", alltså gentemot registrarer / ombud. Fine att man inte konkurrerar med produkter som kopplas till domänerna (webbhotell / e-post) men du vet ju lika väl som jag att många registreringar sker utan köp av dessa tjänster.
|
Du reagerade inte på det sättet jag skulle gissat:
Min personliga åsikt är att det är beklagligt för branschen att attribut som "stabilitet, flexibilitet och trygghet" ska behöva ses som "konkurrensfördelar".
Men till sakfrågan så har jag lika mycket relation till registraren .SE Direkt (mer än fysisk närhet) som jag har till Crystone (eller någon annan registrar) - och jag tror att det skulle vara lika uppskattat av dig om jag skulle lägga mina personliga värderingar på
Crystones formuleringar och ordval:
Citat:
Sedan starten 1997 har vi arbetat för att vara det webbhotell som erbjuder de
stabilaste och mest prisvärda tjänsterna på marknaden tillsammans med den bästa supporten.
|
eller
Citat:
Här finns en samling med Sveriges bästa tekniker och innovatörer.
|
som att jag skulle göra det för .SE Direkts val av formuleringar i sin presentation - så jag låter bli.
Citat:
Förstår inte riktigt det här argumentet, det är ju ingen skillnad alls i era egna register beträffande vem det är som gör registreringen? En registrering från en registrar kontra en registrering från ett ombud genererar ju fortfarande en registrerad domän? Var blir en sådan statistik missvisande?
|
Oavsett om du förstår eller inte så är det mycket stor skillnad, men det blir lätt fel om jag skulle utveckla detta djupare här - så jag avstår från det här och nu.