Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-09, 13:35 #46
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Att .SE Direkt sedan skriver ut sina konkurrensfördelar som stabilitet, flexibilitet och trygghet ser jag däremot inget konstigt med.

Det konstiga är ju att man formulerar sig så överhuvudtaget när man har sagt att man inte har som intention att konkurrera med sina egna registrarer. Du beskrev det ju precis själv, "konkurrensfördelar", alltså gentemot registrarer / ombud. Fine att man inte konkurrerar med produkter som kopplas till domänerna (webbhotell / e-post) men du vet ju lika väl som jag att många registreringar sker utan köp av dessa tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Beträffande statistik och den tidigare tillväxtkurvan för de 50 större ombuden. så är den bortplockad av anledningen av att det skulle vara helt missvisande numera;
Dels finns det ett 80-tal registrarer i nuläget (mot tidigare ca 200 ombud), medan det kommer en ny övergång av ombud->registrarer i slutet av maj igen. Sedan finns det ombud som väljer att inte ackreditera sig som registrarer mm
Men jag ser det som mycket troligt att den dåvarande listan ersätts med ny relevant ersättare.
Förstår inte riktigt det här argumentet, det är ju ingen skillnad alls i era egna register beträffande vem det är som gör registreringen? En registrering från en registrar kontra en registrering från ett ombud genererar ju fortfarande en registrerad domän? Var blir en sådan statistik missvisande?
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat