Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-09, 10:25 #9
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
http://www.foxmarks.com/about_us

Har du studerat hemsidan? Det var en del skapligt tunga namn på den sidan... Foxmarks drivs av riskkapital. Men det går ju inte att köra 100% rikkapital, hela vägen, hela tiden. Någon typ av inkomst finns nog i deras kalkyl.

Då ska man ha i åtanke, att det viktiga står på hemsidan, men det RIKTIGT viktiga skrivs eller pratas det inte om. Så... utgå från att affärsmodellen inte står på hemsidan, eller ens antyds på hemsidan.

Men det finns ju en anledning till att Redpoint Ventures nämns på hemsidan...

Jag tycker inte att du ska känna dig nere bara för detta! Du beskriver din idé och i alla fall jag blir mycket nyfiken. Du säger att den är bättre än annat och jag tror dig. Du ska stå på dig och utveckla din idé.

Det viktigaste är nog inte att din idé blir färdig, utan att du sätter igång! Många idéer blir nog aldrig färdiga i den bemärkelsen. Det finns alltid saker att ändra, att förbättra. Det är en del av utvecklingen.

Samtidigt är det denna egenskap som skiljer människan mot djuren. Att aldrig vara riktigt nöjd med det man har utan alltid söka efter förbättringar och mer effektivitet. Så... kör på!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat