Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Det är en 19 med 1680x1050 (inom spec. för single-link), första Macbook som hade C2D (2år gammal).
Den orkar inte driva skärmsläckaren Flurry utan att processorfläkten rusar *skärmsläckaren laggar.
Säg inte att det är datorn det är fel på för problemen försvinner direkt jag drar ur adaptern.
|
Men det har ju inget med skärmens storlek att göra, delvis har det ju med upplösningen att göra, men tycker du inte själv att det är ganska irrelevant att mäta detta med en skärmsläckare ?
Som sagt, intelgrafiken ÄR ju inget prestandamonster, och fullskärmsskärmsläckare som Flurry och Konfetti är krävande, men det är väl ett ganska ointressant mätverktyg, eller ? Eller köpte du MB för att kunna köra Flurry i hög upplösning....(sen skulle jag kanske kolla datorn iaf, för om jag kunde köra MB med CD utan problem (även Flurry) så borde det ju inte vara några problem för dig med C2D, om du nu inte har väldigt lite internminne...)
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis
Kan någon förklara för mig nyttan i att använda en extern skärm till en laptop? Man sitter ju alltså då med först en laptop framför sig som har en skärm och sedan bakom (?) den en extern skärm som visserligen är trevligare att se på men ändå så har man alltså 2 skärmar framför sig, varav laptopens skärm täcker den större om man inte sitter snett och skriver? Eller använder ni kanske extern tgb till den och stänger ner laptopen (men som samtidigt körs) ?
|
Nyttan ? Nyttan är väl samma som man alltid får av att köra dubbla skärmar, jag har en 23" Samsung (jämte) kopplad till min HP, då kan jag på den externa skärmen köra 2 A4/liggande A3 samtidigt som jag på laptopen får plats med "alla" verktyg jag vill ha i såväl Photoshop som Illustrator....t.ex...
Jag vet inte hur det är med dig, men jag klarar faktiskt av att skriva och använda tangentbordet på laptopen även om det inte står i absolut rät vinkel framför mig...