Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-08, 15:41 #8
Miller418 Miller418 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Miller418 Miller418 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Ok tack för er kritik.

Angående bandbredden har den legat på runt hundra men i mars drog den upp till 200 därför höjde jag snitttrafiken lite.
Ja jag förstår inte varför den drar så mycket .
Kan förtydliga att antal besök är runt 100 000 per månad med bots allt, sedan unika är runt 30 000 vilket jag har dragit ned lite.

Jag undrar hur Foxmarks betalar sina driftskostnader, de lär ju ha lite fler besökare än den sidan jag kikar på. Kanske ett idéellt välgörenhetsprojekt eller så vill de kartlägga människor och deras vanor, en underavdelning till Echelon kanske

Visst vänder jag mig till en marknad med folk som inte vill betala, men så är väl internet generellt. Därför låter jag dem använda den gratis, och fastnar de för konceptet så kommer de vilja använda extrafunktionerna som skall ha ett överkomligt pris.

Ja min kalkyl ser kanske inte så enormt lönsam ut, men för att vara i startfasen av något så tycker jag det ser lovande ut. Dock är det svårt att att sia om mitt koncept blir uppskattat eller inte.

Jag tror nog att jag skall försöka utveckla min tjänst först sen kan jag ju köpa upp flera liknande sidor och introducera mitt koncept via dem.
Servern kommar jag nog att ha i USA gissar jag.

Tack för prisuppskattningen och era synpunkter.
Jag kommer att utveckla tjänsten först för att sedan fundera på trafik och marknadsföring.
Miller418 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat