Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-07, 22:05 #3
Miller418 Miller418 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Miller418 Miller418 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Hej!

Ja jag har testat foxmarks och det fungerar ungefär som jag hade tänkt göra om sidan jag kikar på till.

Dock med ett stort undantag jag har tänkt göra om denna sida och erbjuda en bättre bokmärkesorganisering,
jag har tänkt ut en väldigt bra layout som ger bättre överblick än alla sidor/addons och program som jag har sett.
Jag tänker i banorna om att göra ett verktyg till webbläsare som klart förbättrar hur man sorterar och organiserar sina bokmärken.

Det jag tänkte tjäna pengar på är att eftersom sidan redan har etablerat en del trafik så är det rätt målgrupp som kommer, dock nu till en mycket förbättrad tjänst.
Rent konkret tänkter jag extrafunktioner som att bokmärkena sparas på en server precis som i foxmarks, även olika themes, och en del andra extrafunktioner, men det mesta är tänkt att vara gratis. Även mindre annonser kommar att finnas vilka tas bort i fullversionen.

Ja min budget är inte 5-10 tusen usd för specifikt denna sida utan rent allmänt att investera i intressanta webbprojekt för tillfället. Ett maxpris. Efter att jag kikat på hans trafikinformation med mera så gör jag också bedömingen att sidan inte är värd 80 000 kronor direkt, dock vet jag inte hur högt man skall värdera denna trafik. Eftersom det är rätt målgrupp på kunderna om jag nu iscensätter min förbättrade version är det ju väldigt bra trafik.

Nuvarande sida är väldigt dåligt optimerad för annonsinkomster och jag vill egentligen inte ha det som huvudinkomst heller utan att det blir denna fullversionsavgift.

Nej jag räknar inte 10000 usd per månad/ 10 usd/månad

Eftersom jag planerar en total makeover så är det mest trafiken jag är intresserad av och att det är rätt målgrupp.
Å andra sidan kanske det är bättre att bygga upp en sida från scratch och låta det ta den tid det tar att etablerar rätt trafikflöde.

Den potentiella inkomsten jag räknat på med nuvarande trafikflöde från denna sida är.

6000 signups per månad
2% tecknar fullversionlicens för låt säga 4.99 usd per år. Vilket ger 180 x 4.99 = 898 usd per månad.
Det är räknat på i startfasen, om det visar sig att folk gillar mitt koncept så lär det ju ta fart ännu mera.
Sidan lär ju många fortsätta vara kunder om de gillar min tjänst så 2:a året kanske 10-20% vill fortsätta med min tjänst.

Jag undrar vad 150 gb i bandbredd kan kosta per månad, det känns som att nuvarande ägare går back, eller så kanske det inte är så dyrt nån som vet får gärna svara.
Jag väntar i alla fall på svar på vad han betalar för sin hosting.
Miller418 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat