Känner du till Foxmarks?
http://www.foxmarks.com/
Din beskrivning låter som samma sak, med den skillnaden att på denna sidan kan man spara sina bokmärken på själva hemsidan, i Foxmarks fungerar det transparent mellan olika webbläsare och olika plattformar.
Man kan dessutom titta på sina bokmärken via hemsidan, men det är en funktion som inte jag har studerat närmare, så där kan jag inte bidra med detaljer.
Vad jag undrar är, vad hade du tänkt att tjäna pengar på? På annonser?
Enligt di.se ligger dollarn idag på 8:20 så på svenska betyder det att din budget är på 41.000:- till 82.000:- ... Vilket jag tycker låter rätt saftigt... Men visst. Det är ju rätt många besökare, men vad jag undrar är, vilket du inte behöver svara på i tråden, hur stor är den potentiella inkomsten samt vad kräver en sån sajt i underhåll?
Du skriver ju själv att intäkterna är 5-10 dollar i månaden och med snabb matte skulle det alltså ta dig ungefär tusen månader att generera nollresultat...
Om du nu räknar så, det vet jag inte.
Personligen, och av den information du nu ger, tycker jag att sidan är duktigt överreklamerad. Jag skulle säga max 10.000:- vilket i dollar blir ca. 1.200.
Men sen kan det ju hända att du har andra tjänster eller i övrigt andra aktiviteter... och kan använda denna kundstock i din övriga verksamhet... Men då frågar sig vän av ordning vad denna kundstock i övrigt har gemensamt?
Dom pratar Engelska.
Jag är ingen expert på något vis och jag hoppas andra på forumet vill skriva! Hoppas att detta kan bidra till bättre värdering av din sida!
GLÖMDE:
Om Foxmarks: Det är mycket behändigt att ha samma bokmärken i min dator på arbetet som datorn hemma. De syncas automatiskt och det fungerar bra mellan Safari på Mac och FireFox på Windows. Dessutom är det en form av backup som sköter sig själv.