Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-07, 14:43 #108
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Sen vill jag påstå att allt prat om integritet är bullcrap, om integriteten var så viktig skulle inte Internet, med allt vad bloggar och twittrar heter, ha en så framträdande roll i det allrådande mediaklimatet med dokusåpor, skvallertidningar och kvällstidningar.
Integritet = skitsnack? Att du värderar din integritet till att vara likvärdig med tjurskit- ja det är ju din ensak men pådyvla inte andra samma typ av värdering. Dessutom så sist jag kollade så var det frivilligt att ha en blogg eller vara med på ställen som Facebook etc. så det där är nog det sämsta argumentet hittills och värdig mästare på dynghögen strax ovanför "Gratis är gott".

Jag förstår att Conth bl.a. tröttnar på dig för du återkommer ständigt med "Gratis är gott" i olika varianter vilket oftast är irrelevant med tanke på det du besvarar. Det är ett klassiskt knep att försöka förvirra motståndren men fan vet om det inte är du som är virrigast då du i de här fallen inte kan hålla dig till sakfrågan som är integritet/rättssäkerhet kontra IPRED utan hela tiden springer tillbaka till "gratis är gott"-sandlådan och vevar vilt med hink och spade.
Det jag tror Gummianka menar är att det är skenheligt att skylla på att man värnar om sin integritet när det gäller IPRED då man i dagsläget publicerar allt om sig själv och sitt liv på nätet, i mer eller mindre realtid dessutom. Och trenderna går snarare mot att man publicerar mer och mer om sig själv än tvärtom, google har ju lanserat tjänster för att man skall kunna hitta sina vänner via GPS-data direkt t.ex.

Man använder ordet integritet som ett slagträ att ta till bara för att man vill vara anonym i vissa väl valda situationer, då man t.ex. bryter mot upphovsrättslagen. Jag tror att dagarna då man kunde vara helt anonym på internet är förbi.
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat