Citat:
Originally posted by emilv@Apr 6 2009, 10:15
Bort med frågetecknet efter "Nätets bästa golfbutik". Är du bäst eller är du bäst? :-)
|
Jag säger, ta bort meningen helt och hållet och kort förklara
varför man ska handla från denna golfbutiken.
T.ex. ändra "Nätets bästa golfbutik" till "Golfbutiken med de lägsta priserna"
Kunder bryr sig inte om ägaren av en butik säger sig vara "bäst". Det kan alla skriva på sina sidor och det vet kunden. Skriv nåt som lägst priser eller supersnabba leveranser i stället. Det är saker som kunder gillar.
Tala inte om dig själv allt för mycket. Tala i stället om
varför kunden ska handla av just dig.
Ord som JAG och VI ska användas så lite som möjligt. DU och NI är mycket bättre ord eftersom kunden känner som att du talar direkt till honom/henne.
Ska du utöka till fler språk, eller varför använder du både
www.golfnu.se och
www.golfnu.se/sv/ ?