Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-06, 11:23 #48
gregers avatar
greger greger är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2009
greger greger är inte uppkopplad
Nykomling
gregers avatar

Reg.datum: Jan 2009
Med all respekt Gustav för din åsikt om certifieringar, så tror jag nog mer att du har missuppfattat varför de behövs. En "vanlig" konsument som ska handla på internet har rimligen varken tid eller lust att göra de kontroller som skulle behövas för att säkerställa:
- att man inte blir av med sina pengar utan att få de varor man beställt
- att inte de person- och kreditkorts- uppgifter uppgifter man ger sprids okontrollerat
- att företaget sköter sina kundrelationer på ett bra sätt, levererar i tid, rättar fel etc. Det är med andra ord ett jobb som behöver göras som man helst ser att någon tredje part redan dagligen gör och bekostar för konsumentens räkning.
Arbetet innebär följa kundklagomål (som lämnas direkt till certifieraren via länk i e-butiken), ägar- och styrelsebyten (risk för "scam"), finansiell risknivå (risk för konkurs och att blir av med pengarna) etc.

Om konsumenten är osäker på detta så är ju alternativet att gå till en annan, certifierad butik. Du kan ju kanske kalla detta att "kränga mer varor", men det är troligare att det är samma varor men i en anna butik.

[QUOTE] Swecat/kodmyran: Intressant att veta när ni säger att det inte ger något tillbaka kan kanske vara att jag i en kundenkät för någon vecka sedan frågade varför kunderna handlade hos oss.

Det var en flervalsfråga där de kunde ange olika alternativ, och hela 18 % angav trygg e-handel som en av anledningarna varför de valt att handla hos just oss.

Jag tycker det tyder på att det trots allt ger en del utdelning även om ni kanske inte vill tro det...... Kan vara värt att notera.
greger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat