Citat:
Originally posted by ziggytoxic@Apr 5 2009, 23:35
...
Xamda:
Glöm inte att det var samme polisman som fick arbete hos Warner, som även handlade och lade ned The Pirate Bays anmälan mot Antipiratbyrån. Glöm inte heller att det var samme polis som var den JO frågade ut efter anmälan om själva tillslaget mot PRQ.
I värsta fall innebär det här att det var Warner som anmälde TPB, utredde brottet genom sin framtida anställde, lade ned motanmälan samt försäkrade JO om att allt gått rätt till.
Troll!
/Ziggy
|
Citat:
Jag menar att det osar jäv från polismannens sida, tycker du inte själv det?
|
Jäv i det led där han arbetar med anmälan från TPB mot APB, ja, kanske, men nu var det inte han som lade ned utredningen, eftersom han inte var/är förundersökningsledare och således inte har den befogenheten. I första ledet där han tog ett jobb hos Warner efter at utredningen mot TPB var färdig, nej, han kan ju inte bli jävig i efterhand...
Jag menar inte på något sätt att detta är snyggt, men kanske mer att du tar i ganska häftigt, liksom en bloggare du hänvisade till tidigare. DU pratar om miljoner och bloggaren om mutor och bestickning, ganska allvarliga anklagelser. Om dessa skulle haft en gnutta sanning, eller åtminstone sanning som kunant styrkas, så hade det garanterat resulterat i en internutredning. Tror du inte det? Om du inte tror det tycker jag du skall prova att anmäla just dessa brott, så får du se...
Citat:
Piratebay lämnade ju faktiskt in en anmälan mot Jim Keyzer för hans dubbelspel, men ingen utredning gjordes.
|
Så det har inte utretts, eller har utredningen lagts ned?
Jag är bara nyfiken, för jag tycker man skall ha lite kött på benen, innan man serverar dem, råa eller tillagade...