Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-03, 23:45 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan
Självklart är summan relativ från person till person och jag nämde även att marknaden var begränsad.
Varför säger du att det inte är så enkelt och inte kommer med något eget, med en sådan kommentar är det bara tomma ord. Du tror väl inte framgång i företagande är tur?
Eller har du en extrem syn på att jag inte kan sälja kattdynga
med dessa metoder. Ja, då har du nog rätt.
Men i vilken normal marknad som helst är marknadsföring och webb design en stor del av att lyckas. Med förutsättning att du har en bra produkt att erbjuda marknaden.
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Apr 3 2009, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan
Det finns värre domän namn jag har reggat.
Helt klart kan du göra dig en hacka med detta domän. Långt ifrån uselt men också begränsat så klart.
Själv tycker jag inte det är fel att använda ett namn på engelska som No Deposit i varumärkes syfte. Och inte alls jämförbart med något svenskt långt namn som Brabilligtsvensktwebbhotell.se
Mycket annat måste klaffa mer än domänet.
Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt.
Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på.
Nja, så enkelt är det ändå inte. Sen beror det ju också på vad man menar med tjäna pengar. För en del är någon tusenlapp om året helt okej men det är för många knappast värt att lägga möda på.

Japp, självklart menar jag att företagande är tur... Skärp dig.

Du skrev:

"Det är en lång väg, men har man kunskaper eller tillgång till design och marknadsföring av yppersta kvalitet så är det inte speciellt svårt. Ja då är inget område svårt i princip att tjäna pengar på."

Vad jag menade var givetvis att det finns en rad områden där det är oerhört svårt att tjäna några större pengar idag oavsett tillgång till marknadsföring och design (det senare är väl knappast något svåröverkomligt). Försök tjäna pengar på en annonsmarknad idag till exempel.